torsdag, mars 22, 2007

Update

Har varit på tjänstemannakonferens i Kalmar de senaste två dagarna. dHOK är lovely! Numera är jag, Backlund och Thomas Haraldsson nya representanter för tjänstemannakåren. För mig var det super att konferensen var precis nu när jag är ny. Har lärt mig hur jag inte ska göra och fått en hel del tips på hur man kan göra, värdefullt. Härligt också att veta att det alltid finns någon att ringa om något är knas.


And now...

Light recension av Billy Talent 1:a mars -07
Spelningen var inte helt till belåtenhet. Sångarens falsett var inte helt hållbar under en hel konsert och funkar mycket bättre på skiva. Nu stod vi inte särskilt långt fram heller och det brukar ha en tendens att göra mig lite bitter. Men, oavsett graden av bitterhet, på det hela taget var det bara en godkänd konsert, no more. Fast, "Surrender" var riktigt bra...

Hinder imorgon, hoppas att det är superbra!


SM-final i Bandy, 18:e mars - 07 a.k.a "Söndagens triumf!"
Var helt lyrisk i söndags. Bandyfinalen hölls i Uppsala och jag var på plats. Blev lite nervös där när Hammarby låg i ledning med så pass många mål, men vi är bra i andra halvlek och lyckades vända matchen. Tillslut stod vi som segrare. Underbar känsla, hysterisk lycka! Vi stod i klacken (lyckades bli insmugglad där) vilket gör det hela så mycket mer intensivt. Men känslan när vi vinner i sudden, helt underbart, jag och Matilda ruschade ut på isen i segeryran och var mer än nöjda med den 4:e raka segern.
Lite synd om Hammarby dock, det vilar en förbannelse över dem. Well, så mycket bättre för oss! ;)
Ska försöka slänga ut en bild på mig och Matilda, the bandybrudar, sen också. Just wait…

Vi är från Byn, bönder från Byn
Armar, klubbor, upp emot skyn
Edsbyn på is, vilken underbar syn
Hallelujah - vi är från Byn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst hade vi kul i klamra. Se nu till att länka mig på din blogg