torsdag, mars 08, 2007

Internationella kvinnodagen

Det firar Stockholms city med att skriva en artikel som har rubriken ”Gymmet dit killar inte är välkomna”. Jag trodde att ”kvinnodagen” skapades för att öka jämställdheten. För mig är inte speciella ”kvinnogym” ett steg mot jämställdhet. Det är närmast att jämföra med ”herrklubbar”, något som total-sågas av vissa. Jag kan inte se skillnaden, och att säga att det är okej med det ena men inte det andra är för mig absurt. Jag tror inte att man når målet på det viset. Jämställdhet innebär inte bara ”jämställt” mot kvinnor utan också mot män. Försvinner inte kraven på hur en ”man” ska vara så försvinner inte kraven på hur en ”kvinna” ska vara heller.

Själv spenderade jag del av dagen ihop med mina galna friends ”the Bong –gang” (vi var dock inte fulltaliga men well…) Vi hade hur nice som helst med bla lite ordspråks-högläsning.

”Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet”

Inga kommentarer: