söndag, april 08, 2007

The Sounds med support på Nalen 2007-03-30

Shiny toy guns
Band jag aldrig hört förut brukar det vara riktigt svårt att verkligen gilla. Men det här bandet föll jag verkligen för. Mycket begåvade och tjejens sångröst var annorlunda och superbra! De här är för bra för att missa, ska definitivt lyssna in mig på dem!
Pratade lite med en av killarna i bandet och fick veta att de ska spela på både Arvika och Roskilde i sommar så ska ni på någon av dem, missa inte det här bandet!

Som andra förband dök "That '70s Show" upp, aka Under the Influence of Giants. Det var inte helt dåligt men märkligt. Märkligt och kanske lite missplacerat, tror jag stannar där.

Sounds var grymma! Maja är hur cool som helst och det finns en fantastisk scennärvaro. Man blir verkligen inte besviken. Jag, som ni kanske märkt, blir ofta en sucker för vissa speciella låtar och jag älskar ”hurt you”, den var grym live! Är lite bitter över att den inte helt framfördes som den gör på skivan men det var lite kul med en annorlunda variant. ”Rock´n roll" var också supernice, detsamma gäller ”Hit me”, (grym), ”Ego”, ”much too long” och en hel massa andra. ”Night after night” framfördes jättefint, scenen släcktes ner och allt blev lugnt, man känner verkligen att allt fokus finns på musiken. Underbart!

Enda minuset var den långa väntan mellan banden, man tappar intresse när det tar för lång tid.

Hoppas förresten ni passade på att spana in efterfesten på Berns, den var grym!

Inga kommentarer: