torsdag, juli 10, 2008

Almedalen

Inatt hemkommen från Almedalen. Helt fantastiskt. Blir nykär varje gång jag går av båten, Visby är så vackert. Rosornas stad. Åkte ner söndags och har hunnit med spännande seminarium, trevliga mingel och fyra av partiledarnas tal.
Jobbat idag och på något mirakulöst vis har dagen bara rullat på, har varit på jobbet i mer än nio timmar nu, hur nu det gick till! (i piggt tillstånd inte så ovanligt men… Det kunde man inte ha trott när jag gick av båten!) Framförallt har jag varit väldigt effektiv, vill man så kan man!

Veckans snackis har utan tvekan varit FRA, misstycket är stort (om ni nu hade missat det…) och FORES seminarie på ämnet var nog ett av de mest välbesökta.

Lite otippat tog faktiskt Maud upp FRA-debatten i sitt tal och berättade om Centerpartiets förslag om en författningsdomstol. Hon talade också om ett värderingsskifte, att vi inte ska vara mittemellan lagom, utan att alla människors drömmar ska bejakas och tillåtas. Tack och adjöss jante!

1 kommentar:

Ingrid Gustafsson sa...

Lyllos som var i Almedalen.
Ledsen att jag inte skickat dig bilderna, men jag har inte din mail.
// "Lill-Ingrid"