tisdag, juli 29, 2008

Musikfrosseri!

Bad, bad me! Min budget spräcks gång på gång. "Råkade" köpa en drös skivor för mer än den personliga kassan gillade... Men kunde inte låta bli, och jag förtjänade faktiskt lite nya skivor! (läs: 13 st, ehm…) Men, det blir man lycklig av har jag hört! (Särskilt när man får komplettera med lite alster man saknade och har jagat så mycket!)
Yes, jag har provat något nytt! Det är alltid lite spännande! Handlade både från dear old cdon (bäst sortiment OCH bäst priser) samt amazon.com, som har allt! Så det blev en del skivor man inte får tag i Sverige så lätt! Nu får vi hoppas att det funkar bra, i sådant fall misstänker jag att de snart kommer att ha en ny stamkund…

Så till lite livemusik, som ju faktiskt är ännu bättre än musik på skiva!
Maiden var helt underbara! Såg dem först på Stadion den 16:e juli och sedan bilade vi ner till Göteborg för en andra konsert den 26:e juli. (Nej, inte alls overkill!) Hur mycket jag än älskar Stadion och Stockholm måst jag säga att det var snäppet bättre i Göteborg. Bruce var mer pepp (trots att publiken till en början var betydligt mer segstartad än i Stockholm) och trots att ljudet tidvis dalade var det otroligt mäktigt!
Jag var där förra gången de spelade på Ullevi och Maiden är alltid bra, aldrig en besvikelse. Men denna gången, oh gosh! Det var stort, det var mäktigt, det var eufori på hösta tänkbara nivå. Jag ÄLSKAR Iron Maiden.

Behöver jag förresten tillägga att jag stod i fållan längst fram, båda gångerna? (Oh, sorry kunde inte låta bli, lite dryg måste man få vara...)

Inga kommentarer: