söndag, april 11, 2010

Kroppsbilder

Jag gillar den här idén. Verkligen gillar!




Vi har i CUF-sammanhang diskuterat huruvida retuscherade bilder ska märkas eller inte. Jag är inte en big fan of märkning, jag tror inte direkt att det ger resultatet man eftersträvar (dvs att man ska inse att modellen inte ser ut ”sådär” egentligen.)

Jag ogillar, delvis för att det är svårt att dra gränsen för vad som är retuschering.
Börjar det vid smink, ljussättning eller när du har petat i bilden digitalt? Alla tre påverkar naturligtvis slutprodukten.

Att märka bilder med ”oretuscherad” tror jag inte heller på. Stämpeln ”oretuscherad” på en bild där en person/modell är anlitad (som förmodligen är snyggare än average joe både med och utan retusch) gör nog ingen direkt lyckligare.

Idén med sidan ”kroppsbilder” däremot, att visa upp everyday people, är klockren!


Love yourself, med eller utan retuschering!

Inga kommentarer: