måndag, juni 06, 2011

CUF:are, jag älskar er alla.

Jag vill tacka hela Centerpartiets ungdomsförbund för årets förbundsstämma. För min egen del har det, som många säkert förstår, varit lite av en emotionell bergochdalbana.

Att inte nå ända fram när man satsat hårt är tufft. Jag vill därför rikta ett särskilt stort tack och otroligt mycket kärlek till alla de personer som pushat mig på vägen, från talarstolen lyft mig, röstat på mig, och alla de som efter att valet avgjorts kommit fram och kramat om mig, delat med sig av fina ord, viskat peppande i mitt öra och trots allt fått mig att känna mig otroligt värdefull. Det är nog bara i CUF som man på second place inte känner sig som first loser och för det är jag otroligt stolt. Jag vill dessutom tacka alla medlemmar för det fantastiska förtroende jag fått och ser fram emot att som vice ordförande för världens bästa ungdomsförbund få fortsätta arbeta hårt för att vi ska nå nya höjder och fortsätta växa. Ni är fantastiska och jag älskar er alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En mycket bra blandning av förnuft och känsla; precis vad jag tror behövs i ett nationellt verksamt ungdomsförbunds toppgrupp.

H.

Anonym sa...

På sätt och vis är det skönt att du blev 1:a vice ordförande. På så sätt kan vi förhoppningsvis behålla världens bästa kontaktperson, för det är du. Keep it up!

Lisen Amalia sa...

Hoppas jag inte sade något dumt i talarstolen, men menade det jag sade. Dina underbara styrkor ligger i att knyta samman, peppa och bli allas bästa vän och som vice kommer du kunna utnyttja detta till fullo för att göra oss till ett starkare förbund än någonsin.
Kärlek.
Lisen Amalia (C)

H. J. R. Höfler sa...

Det finns bara ett ord för sådana som du och det är KÄRLEK!

Yannick sa...

Du ÄR värderfull för CUF! Det är ju en självklarhet (det säger alla som jag har pratat med iaf)!

Detta blir ett asbra år!