fredag, oktober 05, 2007

Bättre sent än aldrig…

Alliansfesten var fabulous! Minglet var härligt och dansgolvet on fire! Jag och kdu-Sara tog mod till oss och bjöd upp the big boss Reinfeldt! Så nu har vi dansat med statsministern, jag är så nöjd! (Och tänker därför vara dryg och tjata om vår förträfflighet närhelst tillfälle ges!)


Förra helgen var det GFU (Grundläggande Försvarsutbildning). Denna gång fanns bara allianspartierna representerade, inget vi direkt klagade över. (Misstänker dock att det kan ha något med Bodens yx-hot att göra. Ber om ursäkt för det!, eller nej, det gör jag egentligen inte…)
Hade grymt kul! Klättrade runt bland u-båtsmotorer, klappade JAS, suktade efter Visby korvetten och utbildades i minröjningsfartygens viktiga arbete. Vi hade även tur och fick se en av ryssarnas korvetter (bara utsidan, insidan var tydligen för hemlig… ”ryssen kommer!”) Marinen är härlig men jag älskade besöket på F17 (Flygflottiljen), vore inte helt fel att få flyga en JAS Gripen!
Lördagskvällen användes till att utföra en studie av Karlskronas nattliv. Sara hade en välarbetad bugg-teori, (som bekräftades.) Vi blev attackerade av lokalbefolkningen (Varit med om många olika raggningsknep men aldrig blivit rammad förut. Chockartad men lärorik upplevelse.)

Tredje sjöstridsflottiljen var snabba och lade upp bild och kommentarer på oss här.


Tydligen har vi också myntat ett nytt begrepp, nu heter det att ha ett ”Ingrid moment”. (Tack för att du påminde mig Linda!, känns så bra. Well, jag bjuder på den!)

Måste bara påpeka det underbara i att vi faktiskt hamnade bakom bardisken under resan också. Tydligen är det väldigt svårt att blanda drinkar som står på drinklistan, ”- hur gör man en likör 43 med mjölk”? Ja, det du…
Finns en härlig facebook film på ämnet, men då har vi gått vidare till San Francisco. Spana in gruppen ”Alliansens armé”!


Idag har jag för övrigt bestämt mig för att ha den första vita fredagen på - för länge! (okej, dricker ETT glas rödvin nu men, det räknas knappt.) Tänkt att få sova ut och sedan vara pigg imorgon! Vi har en kommundelsdag som vi i Sollentuna (C) ska vara med på imorgon och jag ska se pigg och fresh ut!

Inga kommentarer: