onsdag, september 16, 2009

Jag tror inte på domedagsprofetior, är jag en dålig miljövän då?

Idag kramar Expressens ledarsida Miljöpartiet och klargör att om man är för fler förbud och regler så får man absolut inte rösta på Centerpartiet, för vi är ju nämligen ett positivt och framåtsyftande miljöparti.

Jag håller med, tror man på att en förbudspolitik kommer lösa alla miljöproblemen ska man rösta på Miljöpartiet. Tror man däremot på entreprenörskap, på att vi kan skapa nya lösningar och på så vis komma åt miljöproblemet så ska man inte rösta på Miljöpartiet. Då ska man rösta på Centerpartiet.
Stockholm kommer att förtätas ytterligare, inget snack om saken, vi måste därför utvecklas och förändras för att möta framtidens utmaningar, men det verkar varken Forssberg eller Miljöpartiet ha hajjat.
För mig är lösningen på miljöproblemen inte skeptism, det är visioner, innovationer och positiv syn på framtiden. Vi kan då inte ha en landsomfattande skrämselpropaganda som föder utvecklingsfobi för då tar vi istället två steg bakåt.

Det enda jag kan säga är; Förändra er eller dö.

Karl Malmqvist skriver även en del kloka ord på ämnet.

Inga kommentarer: