lördag, december 05, 2009

"Jag tror att de som har stått i vägen för elbilen kommer brinna i helvetet."

Slog upp Aftonbladets papperstidning idag och såg änne ett sådant här ”rädda världen”-reportage. Jag tycker som regel att de oftast innehåller rätt lighta idéer och utelämnar viktiga saker som att satsa på ny teknik, att skapa ekonomisk tillväxt (för att det finns direkta kopplingar till bättre klimat) osv.
Men så föll mina ögon på punkt 3 i Wendelas ”Visst kan du rädda världen” tips...

3 SMART TEKNIK
Jag tror inte på att ­lägga ner bilismen. Vi behöver bilen för att storhandla, åka till släktingar eller hämta hem soffor vi köpt på Blocket. Vi behöver fler hybrider, fler elbilar, ny teknik.
Vi kör på etanol eftersom sjusitsiga hybrider inte existerar. Det är helt otroligt att vi har uppfunnit touchscreen och Zlatan men ­inte kommit längre med miljöbilarna. Jag tror att de som har stått i vägen för elbilen kommer brinna i helvetet.


Älska bilar, hata avgaser.
I say no more.

Inga kommentarer: