onsdag, oktober 04, 2006

Okej, jag vet…

Jag sa att det var slut på handlandet, men jag behövde verkligen en ny hårfön. Det är värre att konstant ha en dålig hårdag än att ha lite pengar, det gäller att prioritera. Det stora problemet var dock inte fönen, det var att jag också föll för frestelsen att handla lite linnen, I love baslinnen! (Eller wifebeaters som de också kallas, hemskt namn egentligen…)
Man kanske skulle starta ett buffertkonto? Fast det skulle nog aldrig finnas pengar på det eftersom det i princip alltid är ekonomisk kris hos mig. Men, det är en tanke...

Well, nu ska en del pengarna öronmärkas och bara användas till konserter under hösten. Det är en underbar konserthöst! Livemusik var och varannan vecka, kan det bli bättre?
För er som är intresserade, det här är vad jag hoppas att jag kan gå på (ska gå på!):

● 6 oktober – Loke gör ett besök på Sjätte Tunnan
Ska bli jättekul, det är härlig medeltidsveckan nostalgi.

● 11 oktober – Plan Three spelar på Mangobar
Såg dem på bryggeriet live och blev förälskad direkt!

● 1 november – Ruh spelar på Alcazar
Vinnarna av Bryggeriet live- de är hur bra som helst. Dessutom Elins kusins band, så vi är lite groupies…

● 6 november – Babyshambles uppträder Berns
Älskar dem. Såg dem på hultsfred och det var direkt kärlek. Hoppas bara att Doherty håller sig vid liv till dess och dyker upp…

● 17 november – Iron Maiden gör en massa framträdanden på Globen
Ja, vad ska man säga? Mitt första favoritband i princip, vi har haft ett långt förhållande… ;)

● 11 december – Red Hot Chili Peppers, också Globen
Är inte ett superfan men de är lite klassiska så det ska bli kul att få se dem.

Inga kommentarer: