söndag, oktober 29, 2006

Yesterday I did not love shopping...

Det är bäst att shoppa när det inte är löning, lördag eller när man är ute efter något speciellt. Big no- nos. Ja, ja det är lätt att vara efterklok .

Hade för ovanlighetens skull en ledig lördag så jag och Elin hade därför planerat att ha en heldag med shopping, passande vid lön och så. Övriga Sverige tyckte också att det var en bra ide...
Varför kommer man aldrig ihåg att det alltid är hur mycket folk som helst ute i butikerna vid löning? Well, lite shopping blev det i alla fall. Köpte basketskor, älskar dem, de är snygga, sköna och funkar till (nästan) allt. Medvetet vansinne från min sida att springa på Weekdays också, det är alltid trångt och massor med folk där, vilket i och för sig ofta är lite charmigt men igår var det katastrofområde. Aja, fick det jag skulle ha, tighta svarta jeans.
Sökte panikartat efter en ny vinterjacka också, slutade med att jag köpte två stycken. Är dock inte nöjd med någon av dem så jag ska lämna tillbaka bägge… Suck.
Vill ha en ny skinnjacka också. Står högst upp på önskelistan men är för tillfället inte tillräckligt rik för att kunna investera i en sådan. Well, nästa månad kanske, eller när habegäret övergått till besatthet…


På kvällen blev det utgång, vi var på Ace, Mangobar. DJ:n var hur härlig som helst. Han spelade bara massa skön musik. Blandade Nirvana, Idol, Strokes, ja allt möjligt and I like it! Vi hade askul, det var en sån där perfekt gå-ut kväll. Kom hem alldeles för sent såklart men lyckades förvånande nog komma ur sängen och till jobbet. God I´m great! ;)

Inga kommentarer: