söndag, september 13, 2009

Maktsamling

Har nu parkerat på soffan och är helt slut efter Maktsamlingen i Västerås.

Kampanjsläpp, workshoppande i säljteknik, sociala medier, solidariteskommiten, sambandet mellan tandbortfärg civilstatus osv har avklarats/retts ut.
Särskilt intressant var Elisabeth Thand Ringqvists pass om Ungdomsarbetslöshet, problemen som finns, statusen på politiska förslag etc.


Just ja, när jag ändå bloggar, måste få ventilera lite.

Miljörasism slänger miljöpartiet ur sig angående Förbifart Stockholm. Ja, vänta lite, jag förstår! Vi ska bygga massa miljövänliga bilar, för miljövänliga bilar är bra. MEN! Vi ska inte ha några vägar att köra dem på. Fantastiskt, brilljant! Eller?

Socialdemokraternas förslag om att vi ska få mindre pengar i plånboken. Kanonbra valfråga! (för oss) Jag vill i alla fall INTE ge mina pengar till Mona, och jag måste säga att det inte är ett dugg ansvarslöst att låta mig behålla MINA pengar. Är för övrigt en suverän idé att höja förmögenhetsskatten, tror det kommer stimulera ekonomin jättemycket när allt kapital flyttas ut ur Sverige.

Nej, nog med sarkasm och in med illustrationer! Enjoy!

1 kommentar:

Bloggerika sa...

Om du vill stödja Elisabeth Thand Ringqvist i hennes arbete till Rikdsgagen så kan du gå med i hennes Facebook grupp http://www.facebook.com/album.php?aid=107227&id=531548603&ref=nf#/pages/Elisabeth-Thand-Ringqvist/109444256802?ref=ts.