torsdag, februari 18, 2010

Tack Maud för att du inte är Bamse utan Spiderman!

LO har gjort en flummig rapport som de kallar för ”Kalla Sverige”.
Som alltid när man frågar dumma frågor så får man dumma svar. Dessa dumma svar har man sedan sammanställt i en ännu enfaldigare rapport. Där framgår det bland annat att Maud är ”minst hjärtlig”

Utgångsläget är väll som vanligt att de tycker att borgare är onda och därför ska framhäva sig som det snälla, eller ”hjärtliga” alternativet.

Vet inte hur det är med övriga befolkningen men jag skulle inte vilja att den främsta egenskapen som efterfrågas när man bildar regering är ”hjärtlighet”. Jag är inte beredd att låta någon bestämma över mig bara för att denna någon råkar vara ”snäll”.
Det krävs mer för att styra Sverige, hur mycket hjärta du än har så kompenserar inte det bri(s)ten på hjärna.

När jag försöker försvara dumheter som någon gjort med ”men hon är ju snäll” så har jag en vän som alltid svarar ”det är en ko också”.
Med andra ord, vi kan vara hur hjärtliga som helst men ger det inget resultat så är man ändå inte en särskilt hygglig prick.

Är det här det bästa argumentet som sossarna, förlåt, LO, har att komma med för att få till ett maktskifte så kan jag bara säga, nej, det räcker inte bara med att vara en lite dumsnäll Bamse.
En riktig hjälte måste vara mer som Spiderman, för med stor makt följer stort ansvar.


Läs också:
Rayman är som vanligt grym i sin analys, det är också vår alldeles egna fäboliberal.

Inga kommentarer: