tisdag, mars 02, 2010

Nu är Miljöpartiet för datalagringsdirektivet?

Av egen erfarenhet kan jag säga att det är ingenstans alls ens lite roligt när en av ens principfrågor körs över.
Under Europaparlamentsvalrörelsen kom oundvikligen upprepade gånger frågan om datalagringsdirektivet upp på debatter osv. Jag fick gång på gång berätta att mitt parti, enligt min egen åsikt, tycker jäkligt fel i frågan.
Grön Ungdom, som ju tyckt rätt i frågan, kunde dock varje gång meddela att de med stolthet kunde stödja sin partilinje eftersom de var emot.

Men nu går Peter Eriksson ut och säger att de kommer att ställa sig bakom datalagringsdirektivets införande.

Alla ni miljöpartister därute, denna gång lider jag verkligen med er. Se till att ert parti inte begår samma tabbe som oss. Se till att ni kan fortsätta stå rakryggade när er politik på integritetsområdet kommer på tal. Se till så att ert parti inte ställer sig bakom Peter Erikssons uttalande.




Läs även:
Hanna Wagenius, Anna Troberg

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.vansterpartiet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=2649:vaensterpartiet-star-fast-vid-kritiken-av-datalagringsdirektivet&catid=288:eu&Itemid=246
Notera att beslutet togs i fredags av Vänsterpartiets verkställande utskott, alltså innan dagens besked om att Tysklands författningsdomstol ifrågasätter direktivet. Kalle Larsson (V)