måndag, september 18, 2006

Vi vann!

”The winner takes it all”

Helt fantastiskt! Det är eufori på hög nivå.
Centerpartiet har blivit Sveriges tredje största parti. Då känner man sig verkligen stolt över det arbete man lagt ner under den här valrörelsen. Mest credit ska dock självklart Maud ha, hon har tagit partiet väldigt långt och lyckas omprofilera oss till ett stockholmsalternativ. Något som är väldigt starkt med tanke på den landsbygdsstämpel vi har fått dras med tidigare. Helt borta kan man inte säga att stämpeln är men den är inte längre så överhängande, något som uppskattas väldigt mycket av mig, som ju faktiskt är en infödd stockholmsbo. Folk kommer inte längre tro att jag vet allt om kor och traktorer bara för att jag är centerpartist. ;)

Valvakan var fabulous! Hur roligt som helst och det var en jättehärlig stämning. Det var lite synd att jag var tvungen att lämna den en stund mitt i men samtidigt var det lite värt det. För det är ju faktiskt inte riktigt varje dag en liten tjej som jag blir inbjuden av svt till tv-huset för ett inslag… (och ja, jag kommer fortsätta tjata om det för självupptagen som man är så är jag jättestolt över mig själv ;) )

När det stod klart att vi vunnit så var lyckan på topp! Efter ett härligt segertal av Maud så förflyttade sig i princip hela ungdomsförbundet till Sergelfontänen. Där mötte vi upp med alliansens övriga ungdomsförbund och det var världens folkfest. Många badade såklart (jag slapp, anser mig ha frikort eftersom jag redan badat där en gång i år, jag säger bara student 2006). Tv var där, galet mycket kameramän och jag blev intervjuad för tv av något engelsktalande gäng. Tror inte att jag sa något så vettigt dock, men kul var det. Hela grejen var helt fantastiskt härlig!

När folkfestandet kändes över så drog vi till Nalen för vidare festande. Det skulle tydligen vara svårt att komma in men vi hade inga problem, viftade lite med namnbrickan från Centerpartiets valvaka och så vips var vi inne. Kom inte hem förens vi halv fem eller nått.

Men visst känns hela världen lite bättre nu? Hela dagen har jag lett både på insidan och utsidan, det spelade ingen roll att jag bara fick sova tre timmar och jobbade hela dagen. Allt är ändå fantastiskt. Världen är fantastisk! Vi har fått ett maktskifte!


Frihet, kärlek och kapitalism ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken natt!