söndag, januari 24, 2010

Mitt liv är inte som en pjäs av Lars Norén

Läste i sthlm city för någon dag sen om Lars Noréns nya pjäs "Om kärlek" och fick en flashback till högstadietiden när jag var helt såld på ett litet punkband, Iguana Party.
Ett band med en massa sköna låtar om tragiska öden men med smarta texter, som till exempel "Mitt liv är som en pjäs av Lars Norén". (De har såklart gått på repeat sedan dess, älskar när man kommer ihåg en gammal skatt!)

Har för övrigt, av någon anledning, fått för mig att jag faktiskt sett en Lars Norén-pjäs någon gång under gymnasiet. Var helt säker på att det var "Sju tre" men det måste jag väll ha drömt eftersom den gick runt -99 någon gång?

Han nya pjäs hade i alla fall urpremiär igår och verkar ha fått relativt ok kritik.
Tycker att jag vill se en Norén-pjäs, och eftersom jag inte kan säkerställa om jag verkligen gjort det, så blev det lite biljettbokning! Den 12 februari berikar jag mitt kulturella jag med "Om kärlek".


Och... check out Iguana Party!



Ingen officiell video men de fanns ju inte på spotify…

1 kommentar:

Andreas Kent Eriksson sa...

Iguana var väl, så vitt jag minns, från Sjuhärad?